Motoros technikai témák

Beköszöntő Fórumok Motorkerék Pálosok Motoros technikai témák

Címkézve: , ,

A témakör 13 hozzászólás-t és 6 hozzászólót-t tartalmaz, utoljára 3 év Lacib Lacib módosította.

14 bejegyzés megtekintése - 1 -től 14 -ig (összesen: 14)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #689
    Lacib
    Lacib
    Résztvevő

    http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/biztonsag/drl-nappali-menetfeny-motorkerekpar.html

    Itt elég friss információ van,de még mindig nem a végleges.

    #688

    Boy
    Résztvevő

    Az ONROAD 2013.dec.4.én írt róla,onnét elérhető a közlöny is amiben a szabályozás van.

    #687
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    Boy! Fel tudnád kutatni a DLR engedélyezésre vonatkozó törvényt/szöveget/ajánlást?

    #685
    Lacib
    Lacib
    Résztvevő

    Úgytudom,hogy csak a motorközép síkjában lehet a menetfény lámpát,led-sort fölszerelni?!

    #679

    Boy
    Résztvevő

    Három éve szereltem fel 2×8 w ledes nappalifényt a DV bukócsövének burkolatára.Igencsak megnövelte a láthatóságomat.Egyébként már engedélyezett Mo-on.

    #676
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    Mint talán többen emlékeztek, két éve feltetettem egy ködlámpa-párt a motoromra 2×55 W kapacitással – ami aztán súlyos elektromos kapacitás-problémákat generált.
    Ettől függetlenül az én szempontom is a láthatóság növelése volt: szezonban, reggelente a tömött M1/M7 közös szakaszon szalalomozok be az autók között.
    M. Gábor barátom szerzett be egy igen-igen szúrós fényű led-lámpát, kb. 11-12 W kapacitással; nyáron a toszkán utunkon mögöttem jött; igen “látványosak” volt.
    Ugyanakkor úgy tudom, hogy az un. DRL-k (daylight runninh light), azaz nappali menetfények helyzete motorra törvényileg még nincs szabályozva.
    Időközben én is beszereztem egy led-s lámpát (ha a “forrásunk” olvassa ezt a post-t, majd jelzi, ha tud/akar ebben segíteni) és eltökélt szándékom, hogy a napi munkaba járáskor (is) használni fogom.

    #674
    SchuHans
    SchuHans
    Résztvevő

    Egyre több kétkerekűn látom a nappali menetfény világító eszközöket .
    Szerintem ha nem vakítja a szembe vagy az előttem közlekedőt úgy a ” Látni és látszani elvet ” remekül szolgálja .

    Mi a véleményetek a fényözön lámpákról ?

    SchuHans

    #587
    zsaby
    zsaby
    Résztvevő

    Mint mondtam 32000 km-t tettem bele a Micheli Pilot Road I-be, de az köztudomásúan híres volt a nem túl jó tapadásáról, de nagyon hosszú élettartamáról.

    Most Ugyan az a gumin van de Pilot Road II. Kb 20000 Km van már benne, de még jónak látom… Barátom, ki sokat jár pályázni, ugyan ezt vette és el van ájulva, hogy mennyivel jobban tapad a II. Pedig egy 1200-as Banditja van és rendesen koptatja a lábtartót és a bukócsövet…
    Azt szokták mondani, hogy mire összejön a 20-30 e km már a gumi öregedést is figyelembe kell venni…Nos, ha ez egy két év alatt beleszalad, szerintem ez nem téma, persze függ, hogy garazsirozott-e a motor, mennyit süttettük nyáron a gumikat.
    Jól tartott motornál a három év használat szerintem nem gond.

    zsab

    #572
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    Zsaby!
    de jó, hogy feldobtad ezt a témát!!
    Nekem is volt egy hasonló esetem éppen a nyáron; éppen egy krakkói út előtt (kicsit idegessé tett). A “nyóckerbe” szedtem fel egy 6 mm átmérőjű csavart, éppen a hátsó futófelület kellős közepére.
    A szakszervíz behúzott egy javító gumicsíkot a lyukba, ezzel jártam meg a krakkói utat. Hibátlanul teljesített, bár folyamatosan “füleltem”, nincs-e vele gond.
    Nem volt.
    De az írásodban van egy másik érdekesség is: “Alig volt a PilotRoad1-ben 4000 Km.
    32000-nél cseréltem le az idén…”.
    A sérült gumi PilotRoad3 volt és akkor volt benne cca. 22000 km. A gumis (“KékHold”) mondta, hogy ideje cserélni, mert 1-1500 km “van már csak bennük”. Meg is tettem; idmét PR3-t használok.
    A kérdésem azonban az, hogy mi a tapasztalatotok: a nyilvánvaló eseteket kivéve, mennyit lehet futni ezekkel a modern gumikkal. Egyesek szerint 10-12 ezer km-t, de 20000-nél nem többet.
    Szerintetek?

    #571
    zsaby
    zsaby
    Résztvevő

    Hogy javíthatók-e és milyen módszerrel a gumik, lehet pro-kontra hallani véleményeket. Nyilván erősen függ a dolog a sérülés jellegétől, de azért, egy általános szög, csavar, tehát szúrt defekt javítása jó hatásfokkal megoldható.
    Hogy mennyire, azt elmesélem mi történt velünk Erdélyben. Egy 8-as belső kulcsnyílású csavar állt bele a hátsó guminkba, oldalról. Hm, érdekes volt.
    Na hamar egy szerelőhöz.Találtunk is egy egyszerű kis műhelyt, ahol a srác egyszerűen fogott egy motor defekt javító foltot és felkenve rá a ragasztót simán rágörgőzte. Én csak hüledeztem. Mondom néki, ide egy olyan galléros gumi hurkát szoktak behúzni belülről. Asszongya, hogy neki is van olyanja, de higgyem el felesleges. No, jó mondom, legyen. Alig volt a PilorRoad1-ben 4000 Km.
    32000-nél cseréltem le az idén…

    Zsab

    #379
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    Laci!
    Végül engem meggyőztek (a Kék Hold-ban és a HondaDreamnál is), hogy a közel 18 ekm-t futott PilotRoad III-mat érdemes lecserélni; a hátsóba 1000, az elsőbe 2000 km-t “láttak bele” – és én szezonban 20-t is megyek.
    Megjegyzem, nemsokára érem el a 60 ekm-t és az előző készlet volt a második csupán, azaz kb 56000 km-nél cseréltem le erre a 3. garnitúrára a gumikat. Azaz másként: megspóroltam legalább egy garnitúrát (de ez egyáltalán nem dicsekvés).
    Egyébként az új gumi is PilotRoad III. Egyszer bevált, miért változtatnék? Tegnap abban a délutáni orbitális esőben jöttem haza; egyetlen egyszer sem éreztem bizonytalannak a mocit – pedig ahol lehetett, mentem = a száraz időszakhoz képest csupán 5 perccel volt hosszabb az út a Késmárk utca – Zsámbék 42 km-en.
    Na, ennyi.
    Köszönöm +1x és minden jót. Remélem, ebben az évben még találkozunk személyesen is.

    #354
    SchLaci
    SchLaci
    Résztvevő

    Szia Lajos!

    (Ez egyben teszt, hogy tudok-e válaszolni és írni ide!)
    A kérdésedet nem értem, ha a gumis 1000 km-t mondott, mit ajánlhatunk?

    Elmesélem az én történetemet: Egyszer csak észrevettem, hogy lapos a hátsó gumim. Felfújtam, tartotta a nyomást. (Még a piros Ducati Monsterrel, Continental SportAttack gumival történt.) Néha után kellett fújnom. Gyanús volt, de nem láttam semmit. Aztán a céghez beérve arra lettem figyelmes, hogy valami van a gumiban. Hát egy lemezcsavar fúródott bele.
    Irány a gumishoz. (Itt jegyzem meg, nálunk a gumis – Stefka Gábor – motor- és autóversenyző volt.) Ő mondta, nem biztos, hogy a gumi javítható, ez a belsejétől függ. Gumi le – és mondta, hogy jó lesz a javítás.
    Ezek után kockásra :( tudtam koptatni a gumit.
    Utána gumicsere, megint ugyanilyenre. A jelenség megint előjött, csak akkor valami tűzőkapocs ment bele. :( De az is javítható volt.

    Tehát lehet, hogy jól meg tudta javítani neked a gumit, de ezt csak ő tudja megmondani, mennyire lehet megbízni az ilyen javításban.

    Egyébként mindkét esetben lassan ment el a guminyomás. Sőt, felfújható volt. Ilyen szempontból respect a Continentalnak.
    (De hidegen csúszott. A KTM-en eleve Pirelli-k voltak. Ezzel még defektem nem volt. A KTM 2* erősebb, de hidegben sem csúszik. Lehet, hogy pályán túlmelegedne, de sajnos már rég voltam ott.:( )

    Üdv, Laci

    #350
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    Urak!
    a minap reggel, munkába menet hátsó defektet kaptam. Nagy durranás – de semmi azonnali reakció, azt hittem, hogy nem is velem történt. Aztán délutánra teljesen leengedett a kerék. Szaladgálás, ideiglenes, vagy “végleges” javítás.
    Azt mondja a szerelő srác, hogy a Michelin Road III-ban már csak kb. 1000 km van, számítsak arra, hogy cserélni kell.
    A kérdésem: meddig, mennyi futás km-re lehet számítani (ha nem pályázok, egykerekezek, stb.)?

    #63
    Ercsényi Lajos
    Ercsényi Lajos
    Adminisztrátor

    ide azokat a kérdéseket, témákat, észrevételeket várjuk, amelyek “vasak” vásárlásával, technikai részletekkel, okosságokkal kapcoslatosak.

14 bejegyzés megtekintése - 1 -től 14 -ig (összesen: 14)

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.