Lelkiségi témák

Beköszöntő Fórumok Motorkerék Pálosok Lelkiségi témák

A témakör 11 hozzászólás-t és 4 hozzászólót-t tartalmaz, utoljára 1 év, 7 hónapja  Betyar módosította.

12 bejegyzés megtekintése - 1 -től 12 -ig (összesen: 12)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #1169

Betyar

Kedves Barátaim!

Ma néhány könnycseppet csikartatok ki a szememből és Kike szeméből is. Persze örömkönnycseppek ezek, melyek megerősítenek abban, hogy érdemes maradnom még egy jó darabig, hisz vannak, akik jó szívvel gondolnak rám, akiknek fontos vagyok és akik nekem is fontosak. A segítség nagyon jól jött, amit most egy kis versikével köszönök meg, de természetesen ezzel még nincs vége….

Napok, hetek, hónapok évek,
    őrült-szép közös emlékek,
    együtt átélt közös csodák,
    … aztán a bárka egyszer csak
    nem visz tovább…!
    Csendesen ring a hajó…
    nem sodor tovább a lusta folyó!
    Evezni kell! – nincs más megoldás!
    … s hirtelen nem tudjuk:
    átok… vagy áldás,
    hogy nekünk egy az utunk!
    – bár titkon hisszük, hogy
    egy helyre jutunk! –
    Hát jobb, ha együtt evezünk,
    – néha szél ellen,
    máskor meg segít a szél…
    hiszen ismert a CÉL:
    Tiszta lélekkel együtt haladni
    és egymásnak örökre megmaradni!

ISTEN ÁLDJON BENNETEKET!

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #1127

Boy

BUÉK 2016

Gurulásokban gazdag BÉKÉS új évet kívánok:

Boy

#976
    Adminisztrátor

Motoros szerzetes. Műsorvezetés. Igazságkeresés és hirdetés. Sziklatemplom.
    Duplicavit annonam. Zsolozsma. Mise.

Látogass el a http://www.rendbenvagyunk.hu weboldalra, és ismerd meg Botond testvér életét, hobbijait, mindennapi szerzetesi szolgálatát!

„Meg vagyok róla különben győződve, hogy az apostolok azért tudták hirdetni az evangéliumot, mert őket megismerték, megszerették és rajtuk keresztül megszerették az Úrjézust. Kevésbé az igehirdetésnek a pasztorációs módszerével..az lehet…de nem ez a fontos. (…) Ha én valahol úgy tudtam élni, hogy engem megszerettek, akkor én sosem mondtam és sosem gondolom, hogy ennek ne kéne örülni,de akkor örülök neki jól, hogyha tudom, hogy ez azért jó, mert ezzel közelebb kerültek Istenhez.”
    ( Botond testvér)

Mit jelent számára a motorozás? Mit jelent pálosnak lenni? Miért lett egy rádió munkatársa annak ellenére, hogy a visszavonult élet vonzotta?
    Egyszóval : miről szól szerzetesnek lenni?

Nézd meg a videót és ismerd meg Bátor Botond testvér, pálos szerzetes válaszait!

Botond testvér: Rendben vagyok | rövidfilm
    „Minden nap adj hálát azért, hogy pálos lehetsz. Nem azért, hogy pálos vagy, hanem, hogy pálos lehetsz.” Ha bennem ez mindig szem előtt van, akkor érzem igaz…

#906

EGY KISEGYEREK EMLÉKEI
    A Fehér Barát c. periodika 2014. decemberi számában jelent meg az >Egy kisgyerek emlékei az egykori “Sziklából”< c. írás.
    Írója kedves barátunk, Szekeres Edina Andrea.
    Íme:
    —————
    Szekeres Edina Andreának hívnak, 1965 februárjában születtem, Budapesten nevelkedtem a nagyszüleimnél. Nagyapám, Völgyesi Sándor, az akkori VITUKÁL-nál dolgozott, melynek annakidején a Sziklatemplom belsejében volt a karsztvíz megfigyelő állomása.

Egy kisgyermek emlékei az akkori Sziklából.

Reggel 8 óra. Munkakezdés. Jöttem a nagypapával a dolgozóba. Türelmetlenül, izgatottan toporgok az alacsony vaskapu előtt, ami egy hatalmas betonfalba van beágyazva. „Pözsó” bácsi (nevét a kedvelt autómárkájáról kapta, amelyről sokat tudott beszélni) előveszi táskájából a csodakulcsot, és rám kacsint: „Na, Dinike, belépünk a birodalmunkba?”- kérdezi mosolyogva. „Igen! Igen!” – kiáltom boldogan csillogó szemmel. Igen, igen! Menjünk gyorsan! Csikorogva fordul a zárban a kulcs, döngve nyílik a vaskapu. Bentről furcsa szagok egyvelege tör elő. Belépünk. Sötét van, csak a barlang belsejéből hallatszik valami tompa zúgás. Egy nagy kapcsolótáblán meghúzzák a nagy fekete kart, fény ömlik szét a barlangban. Kiszakítom kezemet nagyapám kezéből, és szaladni kezdek. Először a nagy előteret rohanom körbe, majd utamat a lejtős lejárati folyosó felé veszem. Futok, száguldok lefelé, kezeimet végighúzom a sziklafalakon, cipőim csattognak a betonon. Visszhangzik nevetésem, vagy fájdalmas sikolyom, mert bizony nem mindig sikerül kikerülnöm az előttem tornyosuló szikla oszlopot (ma itt áll a szenteltvíz tartó). De ma sikerült, hurrá sikerült, és tovább rohanok a megszokott úton. Nyolcas körök a két oszlop között: egyszer, ötször, tízszer, ki tudja, hányszor esek el, és kelek fel. Fáj, vérzik is, de nem érek rá ezekkel törődni. Sürgős dolgom van, hisz nagy a barlang, és mindenhová sürgősen szaladnom kell. Így jutok be e Szikla belsejébe, a legnagyobb terembe.
    Itt megállok, itt már futkározni tilos, veszélyes! Rémisztő, hatalmas vas gépek állnak itt, zöldek, szürkék, hidegek. Nagy, vastag vezetékek vezetnek ki belőlük kesze-kuszán. Halkan zúgnak, zakatolnak, fel-felsípolnak. Ontják magukból a grafikonokkal telerajzolt papír kígyókat. Szemben velük íróasztalok, rajtuk füzetek, táblázatok, jelentések: zirci, bakonybéli, nagyvázsonyi kutak adatai, mérései, eredményei, ahová kiszállásra szoktunk járni.

Odamegyek nagyapa íróasztalához, felmászom a székre, leülök… végre. Négy férfi megkönnyebbült sóhaja száll fel a barlang falai között. Huh, leült végre! Gyorsan elém raknak papírt, ceruzát. Tessék, dolgozzál! Körülnézek. Körülöttem szürke sziklafalak, melyek neonfényben fürdenek. A földön szétpakolt mérőeszközök, állványok, zsákok. Nagypapáék dolgoznak, értékelnek, olvassák le a gépből kapott adatokat, melyeket nagy fekete táblára írnak. Dél van. Sokat dolgoztunk. Éhesek vagyunk. Elő a szendvicsekkel, málnaszörppel. Leülünk egy nagy asztal köré, melyen egy kávéfőző és egy rezsó áll. Majszolom a kiflimet, jólesik, hisz sokat dolgoztam! „Megettem” – jelentem ki, és lemászok a székről. Indulnom kell, hisz még nem voltam a „fény”-nél. Kilépek a nagyteremből, néhány lépés és egy kis emelkedő után elérem a fényes termecskét (a Lengyel kápolna). Körbe járom, énekelek, élvezem a visszhangot. Megnézem, mik vannak lepakolva a földre, hátha lesz ott valami kincs. Hát nincs.
    Elfáradtam, aludni kell. Bevonulok kis kuckómba (a mai gyóntatószék), itt van egy kis nyoszolyám elkészítve, párnákból, pokrócokból. Ez az én kis kuckóm. Lefekszem, még kapargatom egy darabig a sziklafalat, aztán elalszom. Álmom, nyugodt, békés, mintha angyalok vigyáznának rám.
    Délután, mikor haza kellett indulni, általában szomorú voltam, de mindig megvigasztaltak: „Nem baj, most hazamegyünk, de holnap is jövünk a dolgozóba!”
    Hazamentem, gyorsan lefeküdtem, mert másnap ismét várt az a csodálatos hely. És így teltek el napok, hetek, hónapok, évek. De mint minden, ez is egyszer véget ért.
    Nagypapa később nyugdíjba ment, én iskolába kezdtem járni. Többet nem maradt idő a sziklára. Elszakadtam, de szívemben megmaradt csodálatos kisgyermekkorom csodákkal teli helye.

Jött a felnőttkor, elszakadás hazámtól, 25 év Törökországban, iszlám kultúrában.
    Egy súlyos baleset. Istentől, vagyis inkább Allahtól való elszakadás, megtagadás.
    Hazatértem üresen, kiégve, Isten ellen felbőszülve.

2013 tavasza
    Állok az út szélén. Motorosok, robognak el mellettem. Utánunk nézek, összerezzenek… ki az az őrült, aki motorra ül? – gondoltam.

2013 nyár
    Vonz a Szikla. Felmegyek, megnézem…
    Hát nem néztem meg… Éppen hogy csak beléptem, néztem nagyot… templom lett… Ráadásul pénzt is kérnek! (fogadó központ – belépő turistáknak) Dühödt haraggal kirohantam. Na, nem! Vallás, papok, Isten…, erről hallani sem akarok! És feldúlva elrohantam.

2013 ősz
    Hűvös, esős volt az idő. Nagyon rossz, letört hangulatban voltam. Elindultam Zuglóba a barátnőmhöz. Leszálltam a vonatról, és a többit nem tudom…

…a Sziklában tértem magamhoz. Csak ültem a templomban, nagy szemeket meresztve az oltárra és a Miatyánkot mormoltam. Ültem és imádkoztam. Egy idő után felálltam, elindultam. Meg-megálltam, remegő lábakkal ismét elindultam. Kezemet a sziklafalra tettem, homlokomat odanyomtam. És visszarepültem gyermekkoromba. Valahogy hazabotorkáltam. Valami érdekes, nyugodt, de valahogy furcsa érzés volt a lelkemben. Attól a naptól valami megváltozott.

2014 április
    Én! Ülök egy motoron! Czestochowába indulok…1200 km. Életemben nem ültem motoron! Hogy kerülök én ide? Beérkezünk a benzinkútra. Gyülekezőhely. Lekászálódok, körülnézek, és ekkor megszólal egy hang: „Gyerekek, indulás előtt egy ima!”
    És előlép Botond atya. Döbbenten állok, nyelni sem tudok. Körülöttem mindenhol motorok, atyák, motorosok és én egy motoros zarándoklatra indulok. Nyeregbe pattanunk és indulunk. Bukósisakom alatt felnézek az égre és próbálom megérteni, hogy mi történik velem.

2014 nyár
    Ismét motoros zarándoklatra megyünk. Éppen indulás van. Felugrok a motorra, körülnézek, és felteszem a kérdést magamban, hogy ki az az őrült, aki nem ül motorra.
    A motorozás, zarándoklatok, misék, atyák, Czestochowa, Márianosztra, Pálosszentkút, a Szikla… mind-mind életem részévé váltak.

2014 november
    Ülök a Sziklatemplom kolostorának ebédlőjében. Rajtam fekete póló a Pálos Rend címerével, körülötte nagybetűkkel ráírva: MOTORKERÉKPÁLOSOK. Büszke vagyok arra, hogy ezt viselhetem. Fejemet felemelem, körülöttem fehér habitusban atyák. Ők a pálosok, a fehér barátok, és boldog vagyok, hogy köztük lehetek.

Igen, azt mondják, hogy Isten útjai kifürkészhetetlenek. Úgy érzem, most már itthon vagyok.

Köszönöm, Jó Istenem!

#753

Kedves MotorkerékPálosok!

A Magyar Pálos Rend köszönetét tolmácsolom kedves mindnyájatoknak, azért a szeretetért és segítségért melyet a rendnek nyújtotok!
    Nagyon sok feladat hárul a Magyar Pálos Rend nem túl nagy létszámú szerzeteseire és nagyon hálásak, hogy olyan sok segítséget és szeretetet kapnak a körülöttük tevékenykedő közösségektől és barátaiktól.
    Köszönetüket tegnap este, december 10-én ünnepi hálaadó Szentmisén, majd ezt követő agapén tolmácsolta Csóka János tartományfőnök atya.

• Ezt a hozzászólást 2 év, 10 hónapja zsaby zsaby módosította.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #690

Kedves Barátaim!

Imádkozzunk Ferenc pápánk egészségéért és védelméért, csak egy Üdvözlégy Máriát!
    FERENC PÁPA KÉRÉSE:

NE azért sírjatok, ami nincs, azért harcoljatok, ami van!

NE azért sírjatok, ami halott, azért harcoljatok, ami megszületett bennetek!

NE azért sírjatok, aki elhagyott, azért küzdjetek, aki veletek van!

NE azért sírjatok, aki gyűlöl Tiiteket, azokért küzdjetek, akiknek szüksége van Rátok!

NE a múltatokért sírjatok, a jelenlegi küzdelmeteket harcoljátok meg!

NE sírjatok a szenvedésekért, harcoljatok a boldogságotokért!

A most velünk történő dolgokkal kezdjük megtanulni, hogy semmit sem lehetetlen megoldani, csak el kell kezdeni.

A Szentatya kérése, hogy imádkozzunk azért, hogy Isten megóvja és adjon erőt Neki , hogy megfeleljen ennek a nehéz feladatnak. Úgy legyen!

A célunk 10 millió Üdvözlégy a pápáért. Ma kezdődött ez a kampány. Küldd el minden katolikus barátodnak s azoknak , akik szeretik Őt! Imádkozzunk Érte, hogy a Szűzanya járjon közben a Szentatyáért és áldja meg a szolgálatában!

#648
    Résztvevő

Itt korábban, a Pálos kiállításról, Sudár Annamária tárlatvezetésével készült filmre mutató link volt található.

Tájékoztatlak Benneteket, hogy sajnálatos módon a korábban felcsatolt YouTube videót átminősítették, jelenleg nem hozzáférhető, nem publikus :(

Köszönet!

Zsolt

#636

Botond testvér ajánlásával:

zs

• Ezt a hozzászólást 2 év, 11 hónapja zsaby zsaby módosította.
    #629
    Adminisztrátor

Morál és Teológia c. előadás hanganyagai

1. előadás: előadás:

2. előadás: előadás

4. előadás (Eperjes – 2015. jan. 15.) https://docs.google.com/file/d/0B1QUasTVroPZWGlzN2MyUjFzemM/edit

#616
    Adminisztrátor

Kertész-Bakos Feri Morál és Teológia c. előadás-sorozata már zajlik a budai kapucinusoknál.
    Feri szokásához hűen nagyon izgalmas témákat dolgoz fel. Szeretettel ajánlom mindenkinek.
    A naptárba fel is vettem a következő alkalmat.

• Ezt a hozzászólást 2 év, 11 hónapja Ercsényi Lajos Ercsényi Lajos módosította.
    #489

Kedves Testvérek!

Nagyszerű dolog történik, sok-sok előkészítő munka után megnyílik a pálos
    kiállítás Pécsett. Október 18-tól lehet megtekinteni.
    Mivel én Erdélyben vagyok egészen október 26-ig, így ha szeretnétek még
    motorral megtekinteni a kiállítást, akkor azt csak önszerveződésből
    tudjátok megtenni.
    A kiállítás megnyitója október 17-én, délután lesz ugyan, de mivel annyi
    ember munkája van benne és annyi meghívott van, így zártkörű lesz a
    megnyitás.
    Eredetileg Áder János államfő is eljött volna, de más, diplomáciai okok
    miatt nem tud eljönni.
    A MotorkerépPálosok részéről Zsabynak szóltam, hiszen ő a honlapunk
    kezelésében (ami amúgy sajnos a szolgáltató hibája miatt már több mint egy
    hete nem működik), fényképek átadásában és a kiállítás egyes részeinek a
    megvalósításában is részt vett. Természetesen a motoros zarándoklatok is
    meg lesznek jelenítve a kiállításon és a zöld béka (Kawasaki) is, mint
    kiállítás anyag fog szerepelni a kiállított anyagok között. :-)
    A bemutatott értékes tárgyak között szerepel olyan is, amit
    Lengyelországból hoztunk. Amikor eldőlt, hogy milyen tárgyak lesznek
    elhozva és látható volt az időpont is, szóltam négy motoros társunknak,
    hogy az igen értékes tárgyak szállításában vegyenek részt. Így velem
    együtt öten mentünk ki Częstochowába és kísértük azt a furgont, ami a
    tárgyakat szállította Pécsre. Ezúton is szeretném megköszönni nekik a
    segítséget! Ők voltak: Kovács Laci, Marcinka Jani, Schumicky Péter és
    Zsabokorszky Zsolt. Szép utunk volt. Több ember nem is kellett, éppen öt
    motorral volt kalibrálva ez az akció október elején.

Sajnos nekem vissza kell mennem a megnyitóra, bármennyire is tiltakoztam
    ellene, úgyhogy lesz oda-vissza egy rázós utam Pécs és Hargitafürdő
    között.

Remélem, hogy minél többen meg tudjátok nézni a 2015. február 8-ig
    megtekinthető kiállítást. Egyúttal kérem, hogy minél több, általatok
    elérhető fórumon is hirdessétek.

Isten áldjon benneteket!

Botond testvér

#65
    Adminisztrátor

nem véletlenül csatlakoztunk a Pálosokhoz!

12 bejegyzés megtekintése - 1 -től 12 -ig (összesen: 12)

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.